Smarte løsninger for gatekjøkken!

I tillegg til alle generelle funksjoner har vi også en god del funksjoner vi ønsker å fremheve da dette er funksjoner som passer ekstra godt i forbindelse med gatekjøkken.
Your Title Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Kjøkkenskriver / Kjøkkenprinter

Kvitteringsskriveren på maskinen kan også settes opp som kjøkkenskriver. Dette passer ekstra godt i gatekjøkkenmiljøer, da kjøkkenet ofte er i nærheten av kassen og man ikke har behov for en ekstra skriver på kjøkkenet. Det er selvfølgelig også mulig å bruke en separat skriver dersom dette er ønskelig.

Registrering av take away ordrer pr. telefon

Velger man kunde, er det blant annet mulig å velge å skrive ut en A4 faktura direkte fra systemet. Det er også mulig å samlefakturere kunden. Dette brukes når samme kunde kommer inn med jevne mellomrom og handler på kreditt, men at man ikke ønsker å sende en faktura pr. besøk. Når denne kunden deretter faktureres, vil det genereres en A4 faktura som inneholder informasjonen fra alle handlene denne kunden har gjort, med blant annet klokkeslett, hvilke varer som ble kjøpt, referanse osv. Dersom man ønsker at regnskapsfører skal håndtere reskontro settes det opp med automatisk utskrift av kopi, slik at regnskapsfører også kan få en kopi. Når regnskapsfører skal håndtere reskontro er det også mulig å skru av denne i systemet.

Registrering av Kunde / Fakturering

Systemet inneholder funksjon for varemottak, og dette kan gjøres på to måter. Den enkleste metoden er å bruke en håndholdt skanner, hvor man skanner alle varene er er mottatt og deretter setter skanneren i dockingstasjonen. Dette varemottaket kommer da automatisk opp i systemet, og kan importeres direkte inn. Den andre metoden er manuelt varemottak. Dette gjøres manuelt ved å søke opp EAN kode eller varenavn og deretter velge hvor mange skal er mottatt. Det er også mulig å skrive ut og lagre til fil tidligere varemottak.

Registrering av Kunde / Fakturering

Velger man kunde, er det blant annet mulig å velge å skrive ut en A4 faktura direkte fra systemet. Det er også mulig å samlefakturere kunden. Dette brukes når samme kunde kommer inn med jevne mellomrom og handler på kreditt, men at man ikke ønsker å sende en faktura pr. besøk. Når denne kunden deretter faktureres, vil det genereres en A4 faktura som inneholder informasjonen fra alle handlene denne kunden har gjort, med blant annet klokkeslett, hvilke varer som ble kjøpt, referanse osv. Dersom man ønsker at regnskapsfører skal håndtere reskontro settes det opp med automatisk utskrift av kopi, slik at regnskapsfører også kan få en kopi. Når regnskapsfører skal håndtere reskontro er det også mulig å skru av denne i systemet.

Faktura direkte på epost til kunde

På kundekortet til alle kunder kan det velges hvordan fakturaen skal leveres. Det er mulig å velge mellom PDF, skriver eller PDF pr. epost direkte til kunde. Ettersom Z-POS inneholder både integrert PDF generator og avanserte SMTP valg med blant annet TLS/SSL og autentisering skjer levering av faktura på epost raskt og effektiv. (Krever Z-POS Admin)

Kredittgrense, kunde reskontro og innbetaling

Systemet tar vare på reskontro, hvor det blant annet er mulig å vise åpne poster, lukkede poster eller begge deler. Innbetalinger registreres enkelt, og det er ikke noe problem om kunden kommer i kassepunktet og betaler med kort eller kontant. Systemet holder derfor orden på hvilke kunder som har betalt og hvem som ikke har gjort det. Det er også mulig å sette opp kredittgrense pr. kunde.

Timeregistreringsfunksjon / “Hvem er på jobb i dag”

 systemet ligger det løsning for timeregistrering som tilfredsstiller myndighetenes krav og som kan erstatte boken “Hvem er på jobb i dag”. Systemet viser hvem som er på jobb i en oversiktlig liste, og det er også mulig å vise dette i en journal med datoavgrensning senere. Når en bruker logger seg inn på salgsskjermen i kassen, vil brukeren automatisk også logge seg inn i timeregistreringen, mens andre ansatte som ikke brukes kassen må gå til kassen og logge seg inn for å bli registrert. Det finnes flere alternativer for automatisk utlogging. Dette kan gjøres automatisk ved dagsrapport, automatisk etter en gitt tid med inaktivitet eller ved en gitt tid. Det er også mulig å for eksempel logge ut brukerne klokken 16.00 dersom brukerne ikke er logget ut innen 19.00. Dette gir systemet god fleksibilitet. For å kunne skrive ut lister i henhold til myndighetenes krav forutsettes det at man har Admin pakken.