Smarte løsninger for Faghandel / Detaljhandel!
Trykk på ett av punktene under for å lese mer om funksjonaliteten:
Your Title Goes Here
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Vanlige funksjoner
Vanlige funksjoner som rabatt, søk, retur, korreksjon, kansellering, vis lagerstatus (Skann en vare for å vise pris og antall på lager) sluttrabatt, gangetast, endre pris, skru kvittering av/på, åpne skuff, kopi av siste kvittering, direktetaster til både kontant, betalingsterminal og integrert betalingsterminal og selvfølgelig også på plass. Det er også mulig å velge om det skal være mulig å returnere hele salget ved hjelp av kvitteringsnummer, om kvitteringene skal inneholde strekkode for enklere og raskere sporing av denne i systemet senere. Det er også enkelt å legge til grafisk logo på kvitteringen.
Systemet er meget hurtig i bruk
Dette fordi det er mulig å opprette mange forskjellige skjermer. En måte man da kan bruke systemet på er at alle varer som det blir solgt mye av, kan ha en egen snarvei tast fra hovedskjermen, mens det kan være andre type taster som henter frem flere skjermer med andre varer som ikke er i bruk så ofte. Det er også søkefunksjon hvor man kan søke opp og legge til varer ved hjelp av søk.
Varefunksjoner
På hver enkelt vare er det mange funksjoner det er mulig å aktivere. For å nevne noe: Varenummer, Strekkode, Kostpris, Lagerbeholdning, Varebeskjed (Kommer opp beskjed i skjermen når varen blir solgt, som “Sjekk Legg” og lignende), Passord (Kan brukes på spesielt utsatte varer, hvor brukeren må ha passordet for å selge varen), 6 prisnivåer, valg om hvilken kjøkkenskriver varen skal til (Totalt 6 stk), Mulighet for at varen ligger med åpen pris (Numerisk tastatur kommer i skjermen når man velger denne varen), Valg om prisnivå (Man velger prisnivå etter man har trykket på varen), Mulighet for å spørre om antall hver gang varen blir solgt (På varer som ofte blir solgt i større antall enn 1), spørre om varenavn (Det kommer da tastatur opp på skjermen hvor man kan skrive navnet på varen. Kan brukes blant annet til spesielle varer man bare selger noen få av men like vel skal komme riktig på kvittering og kjøkkenskriver). Mulighet for å velge avlesning av vekt hvor man også kan legge inn Tara pr. vare.
Registrering av Kunde / Fakturering
Velger man kunde, er det blant annet mulig å velge å skrive ut en A4 faktura direkte fra systemet. Det er også mulig å samlefakturere kunden. Dette brukes når samme kunde kommer inn med jevne mellomrom og handler på kreditt, men at man ikke ønsker å sende en faktura pr. besøk. Når denne kunden deretter faktureres, vil det genereres en A4 faktura som inneholder informasjonen fra alle handlene denne kunden har gjort, med blant annet klokkeslett, hvilke varer som ble kjøpt, referanse osv. Dersom man ønsker at regnskapsfører skal håndtere reskontro settes det opp med automatisk utskrift av kopi, slik at regnskapsfører også kan få en kopi. Når regnskapsfører skal håndtere reskontro er det også mulig å skru av denne i systemet.
Faktura direkte på epost til kunde
På kundekortet til alle kunder kan det velges hvordan fakturaen skal leveres. Det er mulig å velge mellom PDF, skriver eller PDF pr. epost direkte til kunde. Ettersom Z-POS inneholder både integrert PDF generator og avanserte SMTP valg med blant annet TLS/SSL og autentisering skjer levering av faktura på epost raskt og effektiv.
Kredittgrense, kunde reskontro og innbetaling
Systemet tar vare på reskontro, hvor det blant annet er mulig å vise åpne poster, lukkede poster eller begge deler. Innbetalinger registreres enkelt, og det er ikke noe problem om kunden kommer i kassepunktet og betaler med kort eller kontant. Systemet holder derfor orden på hvilke kunder som har betalt og hvem som ikke har gjort det. Det er også mulig å sette opp kredittgrense pr. kunde.
Gavekort
Systemet håndterer salg og betaling med gavekort. Systemet håndterer selv gavekortnummer og saldo, og gir tydelige beskjeder i skjermen ved bruk av gavekort. Dersom kunden ikke benytter hele gavekortet, kommer det automatisk opp rest saldo med beløp, og systemet gir også melding om gavekortet ikke dekker alt og gir mulighet til å betale resterende sum på ønsket betalingsmåte, for eksempel kontant eller bankkort.
Tilgode
Det finnes både tradisjonelle tilgodelapper og tilgode ved kunde i systemet. Ved bruk av tradisjonelle tilgodelapper, vil systemet generere tilgodelapper med nummer, som igjen kan brukes som betalings metode. Systemet vil automatisk håndtere gjenstående saldo på tilgodelapp. Ved bruk av tilgode med kunde, vil kunden bli opprettet, og tilgodebeløpet vil bli lagt til denne kunden. Ekspeditøren kan deretter bruke av tilgodebeløpet ved å velge en kunde som har ett eller flere beløp tilgode.
Det er veldig enkelt å legge til nye varer
Opprettelse og fjerning av gamle varer tar kun sekunder! Det er også enkelt å legge inn lagerbeholdning og innkjøpspris på varen. Når varen plasseres ut i en salgsskjerm velges det hvor tasten skal plasseres, størrelse, farge og om den skal inneholde ett bilde. Videre kan man lage så mange “underskjermer” eller salgsskjermer som man måtte ønske, og antall varer som det er mulig å ha en direktetast til er derfor ubegrenset. Antall på lager og kost (Innkjøpspris) kan også legges til som info på varen.
Nettbrett / Pads / Håndholdte bestillingsbrett
Z-POS kan også installeres på nettbrett. Normal størrelse på nettbrettene er fra 8″ til 12″. Disse koblet opp i samme nettverket og benytter seg også derfor av eksisterende kjøkkenskrivere og lignende. I faghandel miljøer kan ett slikt nettbrett brukes som kasse mens man geleider kunden rundt i butikken.
Delbetaling / Delbetaling med flere kort
Z-POS støtter delbetaling, og det er mulig å delbetale på de flest tenkelige måter, blant annet noe kort, noe kontant, noe gavekort osv. Det er også mulig å delbetale en transaksjon med to forskjellige bankkort / kredittkort.
Fjernhjelp
Z-POS støtter fjernhjelp, noe som gjør support og spørsmål enklere å besvare. Fjernhjelp må igangsettes fra kundens side ved å åpne vår hjemmeside og taste inn koden man får opplyst av våre supportmedarbeider.